Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği

Emre Başkaya

Değişim ekonomisi ve yeni tüketici

Pazarlama sektörü için yeni normaller yaratan bir değişim süreci içerisindeyiz. Bu hızlı değişim, tüketici davranış ve satın alma süreçlerini de değiştiriyor. Markalar ise iletişim stratejilerini ve pazarlama yatırımlarını değişen tüketici davranışlarına paralel olarak planlıyor.

İçinde bulunduğumuz dijital değişim ekonomisi, Doğrudan Pazarlama sektörüne 2 önemli kavram ekledi.

1) Nesnelerin İnterneti: Hayatımızdaki nesnelerin internete bağlanarak hep birlikte bir sistem oluşturmasını, bağlı cihazlar ve akıllı aletler arasındaki yakınsamayı temsil ediyor. Pazarlama açısından bunun anlamı ise, müşterilerin hayatında yer alan platformlarda var olabilmek, çoklu ekran deneyimi sunabilmek. Eski normaller, yeni ekonomide geçerli değil. Çünkü müşteriyi bulunduğunuz yere çekmek değil, müşterinin bulunduğu yerde var olabilmek, temel çıkış noktası haline geliyor.

2) Büyük Veri: “Karda yürü, izini belli etme” söylemi, dijital ekonomide geçerliliğini yitiriyor. Her kullanıcının arkasında bıraktığı dijital ayak izleri var. Pazarlamada “Büyük Veri” kavramı ise bu izlerin kümülatif hali. Fakat tüketici davranışlarını temsil eden bu veri tek başına bir değer taşımıyor. Veriye anlam yüklenmesi ve bilgiye dönüştürülerek, bireye özel iletişim şeklinde kullanılması önem taşıyor.

Müşteriler ise, beklentileri her geçen gün artan ve mutlu olma eşiği sürekli yükselen bir kitle haline geliyor. Artık yeni nesil müşterinin markalardan beklediği ve yüksek sesle söylediği, ‘olmazsa olmaz’ 3 konu var:

1) Şimdi olsun!:  “Aradığım bilgiye dilediğim yerden, hemen ulaşabilmeliyim.”

2) Bana özel olsun!: “Beni tanısın, anlasın ve bana uygun çözümler sunsun.”

3) Basit olsun!: “Sezgilerime hitap etsin. ‘bir dokunuş, bir tık’ uzağımda olsun.”

Yeni dünyayı ve yeni tüketiciyi anlamak artık hayati önem taşıyor. O yüzden odaklanmamız gereken konu artık hangi medya kanalına ne kadar yatırım yapacağımız değil. Şimdi Olsun!, Bana Özel Olsun!, Basit Olsun! diyen yeni tüketiciyi nasıl mutlu edeceğimizdir.

 

Emre Başkaya

DPİD Dijital Projeler Koordinatörü

DİĞER BLOG YAZILARI

İç İletişim

Yeni

Kimin elemanı? Sınırlar?

Yeni

Sektörün kendini baltalayan kısır döngüsü

Yeni

Bir yıl daha bitti bir yeni yıl daha geldi

Yeni

Sıra e-ticaret Kanunu yönetmelik adımında

Yeni

Bir ödül daha almaz mısınız?

Yeni

radore

©2014 DOĞRUDAN PAZARLAMA İLETİŞİMCİLERİ DERNEĞİ BU SITEDE BULUNAN YAZI VE ÇIZIMLERIN HER HAKKI SAKLIDIR.