Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği

Derya Sezar

Etkinlikler için iki önemli kriter daha…

Etkinlik ajanslarının başarı kriterlerinde ana maddelerin, strateji, yaratıcılık, başarılı uygulama, iyi bütçe yönetimi ve ölçülebilir sonuçlar olduğunu söyleyebiliriz. Ancak bu kadar ciddi bir endüstride, yeni yeni farkına vardığımız ve gelecek günlerde daha fazla önemsememiz gerektiğine inandığım iki başlık var:Sürdürülebilirlik ve Erişilebilirlik.

Etkinliklerde sürdürülebilirlik, bu yıl Temmuz ayında yayımlanan ISO 20121 Sürdürülebilir Etkinlik Yönetimi Sistemleri Standartları (www.iso.org) ile daha da net biçimde tanımlandı. Etkinlik pazarlaması alanında hizmet veren yüzlerce firmadan kaç tanesi bu standartları karşılayabilecek durumda ya da şimdiden kendini dönüştürmeye başladı? Sadece ajansların hazır olması yeterli olmayacaktır. Reklamverenlerin sürdürülebilir etkinlik yönetiminin içeriğinden ve hayatımıza getirdiği ek maliyetlerden haberdar olması da gerekiyor. Etkinlik süreci içindeki, planlama, tedarikçi zinciri, üretim, geri dönüşüm ve uygulama aşamalarındasürdürülebilirlik şartlarının gözetiliyor olması, hem reklamveren hem de ajanslar için umarım şartnameler ve başarı kriterleri arasında yer almaya başlar.

Bir diğer başlık ise erişilebilirlik. Türkiye’de 7,5 milyon engelli olduğunu biliyoruz. Yaklaşık her 10 kişiden birinin engelli olduğunu düşünürsek, özellikle büyük çaplı etkinliklerde engellilerin erişim ihtiyaçları ne denli düşünülüyor? Belediyeler bu konuda bir denetleme yapıyor mu? Reklamverenler, tüketicilerinin onda birini kapsayan bölüm için etkinliklerin tasarlanmasını önemsiyor ve takip ediyor mu? Türkiye’de çok önemli bir dönüşüme ihtiyaç olduğu kesin. Peki biz Doğrudan Pazarlama Sektörü olarak bu dönüşüme ne kadar destek oluyor, ihtiyaçları ne kadar dile getiriyoruz? Gururla anlattığımız etkinlikleri bir de bu gözle ele alalım derim.

Kendini yenileyen ajanslar ve reklamverenler için fark yaratmaya hazır bu iki alanda şimdiden konuşmaya başlamamız ve belki de gelecek yıllarda Doğrudan Pazarlama Ödülleri’nde bu kriterlerde iyi uygulanan projeleri ödüllendirmemiz gerekiyor.

DİĞER BLOG YAZILARI

İç İletişim

Yeni

Kimin elemanı? Sınırlar?

Yeni

Sektörün kendini baltalayan kısır döngüsü

Yeni

Bir yıl daha bitti bir yeni yıl daha geldi

Yeni

Sıra e-ticaret Kanunu yönetmelik adımında

Yeni

Bir ödül daha almaz mısınız?

Yeni

radore

©2014 DOĞRUDAN PAZARLAMA İLETİŞİMCİLERİ DERNEĞİ BU SITEDE BULUNAN YAZI VE ÇIZIMLERIN HER HAKKI SAKLIDIR.