Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği

Derya Sezar

Bahar, markaları sokağa döker mi?

Şüphesiz EVET. Markaların iletişimlerini sahaya taşımaları tabii ki mevsimlerden bağımsız olarak yeni yaşam şekillerinin bir eseri. Artık marka mesajlarını yaşamın tam ortasında almaya alıştık. Satış noktalarında, alışveriş merkezlerinde, sinemalarda tam da satın almaya eğilimli olduğumuz anlarda karşılaştığımız ürün/marka vaadleri çok daha hızlı bir satın alma motivasyonu yaratıyor. Bahar sadece bu tanıtımların, çok daha geniş alternatifler içinde sunulmasını sağlıyor.

Eminim ki şu anda tüm etkinlik ve doğrudan pazarlama ajansları bu sezonun en başarılı projeleri için çoktan hazırlıklarını yaptılar. Doğrudan Pazarlama, markaların pek çoğu için vazgeçilmez hale geliyor, tanımlı hedef kitleye odaklı, hızlı, ekonomik ve yaratıcı… Pazarlama iletişiminin yeni arşivinin daha çok bu prensiplerin projeleri ile dolacağına inanıyorum. Yeni yarışmalar ya da yılların prestijli yarışmalarının yeni kategorileri şüphesiz bu tespiti destekliyor. Flash Mob’lar, gerilla aktiviteler ve road show’lar yine hayatımıza yaratıcılığın keyifli tadlarını taşıyacak ve markalar tüketiciye dokunabilmenin avantajlarını yakalayacak.

Geniş kitleler alışveriş merkezlerini doldururken, alışveriş merkezlerinin de şehirleri doldurmaya başladığı, ayrıca outdoor mekanların da öneminin arttığı bu bahar günlerinde markaların ve ajansların dikkat etmesi gereken konuların sayısı arttı. Zira yeni yasalar, ajansları ve markaları bir arada ele alıyor. Sahada toplanan dataların, çıkmak üzere olan e-ticaret yasasına uyumlu olması, sosyal güvenlik kurumunun yeni “part time” personel için yaptığı düzenlemeler, gündemi dolduracak projelerin önceliği olmalı.

DPİD’in 2011’de açıklanan araştırma sonuçlarına gore sektörün çoğunluğunu temsil eden üye ajanslar, gelirlerinin %32’sini Satış Noktasında Pazarlama, %21’ini Etkinlik Pazarlaması ve % 19’unu Sahada Pazarlama’dan sağlıyor. 1.2 milyar Dolar büyüklüğündeki Doğrudan Pazarlama Sektörünün %72’lik bir dilimi sahada harcanıyor.

Sözün özü; Sokakta Hayat Var…

Derya Sezar
DPİD Yönetim Kurulu Üyesi

DİĞER BLOG YAZILARI

İç İletişim

Yeni

Kimin elemanı? Sınırlar?

Yeni

Sektörün kendini baltalayan kısır döngüsü

Yeni

Bir yıl daha bitti bir yeni yıl daha geldi

Yeni

Sıra e-ticaret Kanunu yönetmelik adımında

Yeni

Bir ödül daha almaz mısınız?

Yeni

radore

©2014 DOĞRUDAN PAZARLAMA İLETİŞİMCİLERİ DERNEĞİ BU SITEDE BULUNAN YAZI VE ÇIZIMLERIN HER HAKKI SAKLIDIR.