Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği

Eser Hakim

Dünyanın en tehlikeli kariyer basamağı hangisi biliyor musunuz?

2007’de Fast Company’de okuduğum bir makale bu soruyu CMO (Chief Marketing Officer) olarak yanıtlıyordu. SpencerStuart tarafından yürütülen araştırmaya göre ortalama bir CMO’nun görevde kalış süresi iki seneyi bulmuyordu. Bugüne geldiğimizde rakamlarda bir değişiklik yok.

 

Bu tehlikeli görevin altından kalkabilmeleri için CMO’lara her gün yeni öneriler sunuluyor. Farklı makaleleri tarayarak CMO’lardan  için bir to-do-list hazırladım;

 

1. Inovasyon : CMO’dan yenilik beklenen alanlar sanıldığı gibi dijital ve sosyal medya ile sınırlı değil. Son yıllarda ürün geliştirme aşamasında pazarlama ekibine ciddi bir görev düşüyor. Tüketici iç görülerini analiz ederek pazarlanabilir ürünler geliştirilmesine katkı sağlamaları bekleniyor.

2. Sosyal değişim : Tüketiciler markalardan sosyal değişimlere öncülük etmelerini bekliyorlar. Guardian’ın 5 Şubat’ta yayınladığı makalede bu görevin marka adına CMO tarafından üstlenilmesi öngörülüyor.

3. Hikaye anlatımı : Marka hikayeleri şirket içinde takım ruhu yarattığı gibi tüketici üzerinde etkisi olan bir yöntem. Bu görevi şirkette kimin üstleneceği konusunda herkes hem fikir: baş hikayeci CMO.

4. Satış : Marketing Week’te okuduğum bir makale satışın artık sadece satış ekiplerinin sorumluluğunda olmadığını anlatıyor. Doğrudan pazarlama taktiklerini kullanarak satış arttırmak bizzat CMO’nun sorumluluğunda.

5. Küçük bütçeler ile sihirli sonuçlar : Eski pazarlama bütçeleri içinde kalarak hem geleneksel iletişim kanallarında hem de doğrudan pazarlama kanallarında markalarını var etmek zorundalar. İnteraktif, etkinlik, satış noktasında ve veri tabanına dayalı tüm pazarlama faaliyetlerini aynı bütçe içinde çözmek ve etkili sonuçlar almak CMO’nun temel görevlerinden.

 

Bu dergiyi takip ettiğinize göre pazarlama sektöründe çalışan veya çalışmak isteyen bir birey olduğunuzu varsayıyorum.

Bu listeyi yapmaktaki amacım pazarlama sektöründe çalışanlardan beklentilerin nasıl hızla değiştiğini vurgulamak. Her ne kadar CMO’ya atfedilse de bu görevlerin marka için çalışan tüm ekiplerden beklendiğini unutmayın! Sizlerden ve bizlerden... Haydi görev başına!

Eser Hakim / Yönetim Kurulu Üyesi

DİĞER BLOG YAZILARI

İç İletişim

Yeni

Kimin elemanı? Sınırlar?

Yeni

Sektörün kendini baltalayan kısır döngüsü

Yeni

Bir yıl daha bitti bir yeni yıl daha geldi

Yeni

Sıra e-ticaret Kanunu yönetmelik adımında

Yeni

Bir ödül daha almaz mısınız?

Yeni

radore

©2014 DOĞRUDAN PAZARLAMA İLETİŞİMCİLERİ DERNEĞİ BU SITEDE BULUNAN YAZI VE ÇIZIMLERIN HER HAKKI SAKLIDIR.