Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği

Eser Hakim

Doğrudan Pazarlama Kristal’i kime gitti?

Gönül rahatlığıyla, “Hak edene gitti” diyebilirim.

Doğrudan pazarlama kategorisinde elmaları doğru iç görülerden yola çıkmış, iyi uygulanmış, hedef kitlesine dokunmuş özgün ve yaratıcı fikirler topladı.

Aynı Kristal Elma yönetmeliğinde yazdığı gibi:

1. “Reklam fikri”ndeki yaratıcılık/özgünlük,

2. “Reklam fikri”nin hedef kitleye aktarımındaki başarı,

3. “Reklam fikri”nin uygulamadaki başarısı.

Değerlendirirken işlerin, bu üç önemli bileşeni bir araya getirip getirmediğine dikkat ettik. Üzerinde uzun uzun tartıştık. Örneğin; etkinlik kategorisinde yarışan işler birbirinden o kadar farklıydı ki, defalarca dönüp yönetmeliğe baktık. Bir yanda hepimizin bildiği, büyük bütçeler harcanmış etkinlikler; diğer yanda minimum bütçeyle kotarılmış ama içgörüyü iyi okumuş, yaratıcılığıyla vuran projeler. İkilemde kaldığımızda hep Kristal’in özünü düşündük: Yaratıcılık! Ve oyumuzu hep yaratıcılığıyla vuran projelerden yana kullandık. Jüri üyelerinin, proje değerlendirme sürecindeki hassasiyetlerini dile getirdim. Ama aynı hassasiyeti katılımcıların gözettiğini söyleyemeyeceğim.

Bundan sonraki Kristal’de hepimize yardımcı olması için sıkça düşülen hatalardan bir liste hazırladım;

1. Özgünlük dediğimizde tüm dünyada yapılan işler çerçevesinde bir tanımlama yapıyoruz. Dünyada yapılan bir işten fazlasıyla esinlenen işler özgün kriterine uymazlar.

2. Özünde yaratıcılık da olsa doğrudan pazarlama kategorisinde yarıştığımızı unutmayalım. Tüketiciyi aksiyona geçirmeyen hiç bir proje bu kategoride yarışamaz.

3. Case study videosu işi anlatması bakımından önemlidir ancak projenin uygulama bütçesinden pahalıya mal olmuş videolar hazırlanması şart değil. İyi iş zaten bakınca kendini anlatır.

4. Teknoloji doğrudan pazarlama projelerinin olmazsa olmazı. Teknolojiden beklenen, uygulamayı zenginleştirmesi; yoksa yaratıcılığı tamamen teknolojiye dayandırmak değil. Yaratıcılıktan yoksun son teknoloji uygulamalar ödüle layık görülmez.

Ve son olarak yarışma katılımı ajansta stajyere bırakılacak bir süreç değildir. Projeyi uygularken gösterdiğimiz özeni yarışma katılım sürecinde de göstermeliyiz.

Eser Hakim / DPİD Üyesi

DİĞER BLOG YAZILARI

İç İletişim

Yeni

Kimin elemanı? Sınırlar?

Yeni

Sektörün kendini baltalayan kısır döngüsü

Yeni

Bir yıl daha bitti bir yeni yıl daha geldi

Yeni

Sıra e-ticaret Kanunu yönetmelik adımında

Yeni

Bir ödül daha almaz mısınız?

Yeni

radore

©2014 DOĞRUDAN PAZARLAMA İLETİŞİMCİLERİ DERNEĞİ BU SITEDE BULUNAN YAZI VE ÇIZIMLERIN HER HAKKI SAKLIDIR.